tisdag 7 juli 2015

Sommarfin


Sommaren är äntligen här! Dags att sy lite sommarkläder. Jag fick det här tyget som kompensation från JNY för ett fel på ett annat tyg. Minsting tyckte om det och hon ville ha en tunika och då fick det bli det här tyget. Som grund har jag toppen Neon Stripes från Ottobre 1/2014 men längden har jag hittat på en tunika i Ottobre 1/2015 och rundningen längst ned i en tunika från Ottobre 4/2011. Då minsting fortfarande älskar orange så fick det bli orange muddväv från Stoff och Stil till kantbandet och ett orange- och vitrandigt tyg från Lilofant till fickan. Eftersom det är bra att kunna kombinera kläder så valde jag ett svart- och vitrandigt tyg från Ohlssons Tyger till leggingsen. Det matchar det mesta. Mönstret till dem är det vanliga mönstret från Ottobre 6/2012 och som vanligt i en storlek mindre på bredden. Jag kortade av leggingsen så att det slutar strax nedanför knäet.

Modellen är fin men toppens passform är sådär vid armhåla och över bröstkorg. Osäkert om jag kommer sy fler tunikor efter detta mönster, behöver nog se minsting ha tunikan några gånger innan jag kan bestämma mig.

Inga kommentarer: